materiaal spelers

  • hw

    beste lezers,

    zelf ben ik iemand die met gewone rubbers speeld en kom ik uit in de tweede klas.

    nu is mijn vraag zou het verboden moeten worden om met materiaal te spelen…en

    zijn dit wel lief hebbers van de tt sport?

    als ze met gewone rubbers zouden spelen winnen ze dan ook of spelen zij dan mischien wel meteen een paar klassen lager?

    de materiaal spelers doen hun tegenstander een hoop ergenis aan je kan niet lekker snel spelen en je krijgt echt ongelofelijke … ballen terug…. dit is toch niet de bedoeling van tt

    ik hoor graag van jullie

  • edwin

    helemaal mee eens

    dit zou echt verboden moeten worden zelf speel ik hoofdklassen en kom ik ook nog van dit soort spelers tegen… ok als je er ooit 30 jaar geleden mee begonnen bent omdat er toen niet beter was, maar je gaat nu toch niet als trainer zijnde spelers aanmoedigen om dit te doen. hiermee haal je echt de tafeltennis sport mee onder uit…

  • WTULTC

    Gedeelte lijk mee eens

    Ik vind dat anti wel verboden moet worden, maar noppen niet. Als iemand met noppen speelt kun je je daar makkelijk op aanpassen door simpel weg hem het spel te laten maken, zelf niet aanvallen. Bij anti ligt dat anders omdat je moeilijker kunt verwachten wat er voor een soort effect de bal nu heeft, daarom vind ik dat anti wel verboden moet worden.

    Verder vind ik wel dat de spelers voor de partij elkaars rubbers moeten kunnen zien, zodat ze weten wat voor rare effecten ze kunnen verwachten van de tegenstander.

  • koen49

    Ikzelf heb ook een half jaar met anti gespeelt en je moet er gewoon leren tegen te spelen. En het MAG absoluut niet verboden worden. Het breng variatie in het spel. en dat maakt het leuk. Anders het je het alleen van tactiek en techniek. Ik heb toch liever ook materiaalspelers erbij(Nu speel ik weer met normale rubbers en win wel wat meer dan met anti)

  • Jaap

    en wat is dan het volgende, niet meer lijmen, geen snelle rubbers, geen verdedigers. Ik denk dat wanneer je een goede tafeltennis speler wil zijn, je gewoon tegen alles moet kunnen spelen!

  • edwin

    lijmen en snelle rubbers heeft alles te maken met tt. lange noppen en zeker de half lange noppen (wat nu gelukkig verboden is) kan je niet voorspellen wat voor effect je terug krijgt! je ergert alleen maar je tegenstander en je wint meestal je partijen omdat je tegenstander geen idee heeft wat er voor effect terug komt. dit is toch ook niet leuk voor materiaal spelers lijkt mij om zo partijen te winnen?

  • marc

    Alles goed en wel, maar wat is ‘gewoon’ rubber en wat is zg. materiaal ?

    Gewoon rubber bestaat ook in allerlei varianten en als je dan bijv. last hebt van veel topspin, geslagen met een dikke plak en vers gelijmd, is dat dan iets anders dan last hebben van noppen? En wat te denken van al de varianten in het bat zelf, moeten we dat ook als ‘gewoon’ (hout) of ‘materiaal’ (carbon) zien?

    Kortom, is niet eigenlijk alles wat is toegestaan om mee te spelen ‘gewoon’ ?

  • jaap

    helemaal mee eens,

  • Dar

    Je mag al eisen dat je de rubbers van de tegenstander mag zien en voelen.

  • WTULTC

    Dat dacht ik al maar nu weet ik het zeker en vaak zie je het voor de competitie al bij het gezamelijk koffie drinken vooraf met de tegenstander, want dan liggen de batjes vaak op tafel en kun je ze zien.