schoonmaken tafeltennisbatje

  • Anke Lenting

    Kan iemand mij tips geven over het schoonmaken van een tafeltennisbatje?

  • marc

    Ik doe het altijd met een vochtig sponsje, gewoon water, niet teveel. Gaat prima.

  • mij

    jah gewoon met water.. ik heb zelf schoonmaakmiddel .. meesten zeggen dat het slecht is voor het batje.. ik geloof er in haha :)

  • Dave

    Oke je gelooft het waarschijnlijk niet maar het is echt waar, mail anders naar Posno Sport om advies. Het is serieus geen grap:

    Bij een Butterfly rubber zit een groen velletje papier. Leg dit op je batje en ga er met een heet strijkijzer overheen. Het kan ook met van die bruine vellen voor in de oven. Posno sport heeft mij dit advies gegeven en ik doe dit 1 keer per half jaar. Tussen door gewoon een spons met water. Iedereen is verbaasd hoe stroef mijn rubbers zijn. Maar let op dat je er niet te lang over de rubbers heen gaat anders smelten ze inderdaad en dan zijn je rubbers onbruikbaar.

  • Angie

    ik reageer even 6 jaar later .. ik ga er vanuit dat ik een antwoord ontvang :) wat jij schrijft over butterfly .. ik wil het wel proberen maar ik heb geen butterfly rubber .. maakt dat iets uit ?

    Alvast dank voor antwoorden

  • edwin

    dat met het schoonmaakmiddel is niet waar ik zit er al 10 jaar op en ik doe dat altijd en nu is mijn batje super stroef maar pak GEEN schuurmiddel of voor glazen maar gewoon schoonmaakmidel

  • edwin

    laatg het wel 25 minuten drogen

  • Angie

    Tussen het schoonmaken van een batje en stroef maken zit wel verschil …

    Schoonmaken doe je een batje als ie idd vies is,vingerafdrukken of zweet of gewoon vuil of stof opzit. Daarvoor gebruik je een schoonmaakmiddel die ik bv heb gekocht bij posnosport http://www.posnosport.nl/Default.aspx?tabid=24&tabindex=0&mid=331&ctl=CatalogItemDetails&CatalogItemID=994

    maak je rubbers ermee schoon als het echt nodig is. Tussendoor, bv voor iedere wedstrijdavond of trainingsavond met een sponsje zoals bv http://www.posnosport.nl/Default.aspx?tabid=24&tabindex=0&mid=331&ctl=CatalogItemDetails&CatalogItemID=629 maak je de de spons iets nat, niet kletsnat, en gaat daarmee met lichte druk over beide rubbers heen, er zijn meerdere mogelijkheden om de rubbers erna te drogen, zoals met een doekje maar dat doe ik nooit weer omdat het toch vezels achterlaat op het rubber. Ik waai de batje een flink aantal keren heen en weer totdat het nat ervan af gewaaid is en droog is en zo een goed stroef rubber krijgt. Edwin .. je ken idd batje schoonmaken met schoonmaakmiddel, maar gebruik liever geen middel uit de keukenkastje oid want daar zitten geen goede stoffen in die je rubbers beschermen. Ik zit bijna 1 jaar op tafeltennis maar ben niet gek :)

    Dus, een batje schoonmaken en een batje stroef maken zijn 2 verschillende handelingen die je weliswaar wel als punt 1 en punt 2 moet zien als dingen die je moet doen om je batje weer in topvorm te krijgen,dan speel jij ook goed.

  • dennis

    graag wil ik tips hoe ik me rubbers zelf stroever kan maken mvg den

  • e.wichard

    dennis Schreef:

    ——————————————————-

    > graag wil ik tips hoe ik me rubbers zelf stroever

    kan maken mvg den

    smeer het rubber met zonnebloem olie gelijkmatig in en laat het drogen,tot je geen olie meer ziet zo krijg je soepel en stroef rubber