tafeltennis- china

  • Franka

    Dag!

    Ik ben een studente journalistiek en moet binnenkort een artikel schrijven over tafeltennis en/in China. Nu ben ik een absolute leek op tafeltennisgebied, maar volgens mij zijn de gebruikers van dit forum dat niet. Ik wil graag een Nederlandse invalshoek bij mijn artikel. Waarom is tafeltennis in China zoveel populairder dan hier? Wat zijn precies de cijfers, hoeveel Chinezen tafeltennissen en hoeveel Nederlanders? Kent iemand (of is iemand) misschien een Chinees die in Nederland tafeltennist? (Als amateur bijvoorbeeld?) Heeft iemand nog informatie waarvan hij zegt: dit mag je niet missen? Zijn er bijvoorbeeld behalve Bettine Vriesekoop nog meer tafeltennissers die zich op de Sinologie hebben gestort, of omgekeerd? Ik hoor heel graag van jullie!

    Vriendelijke groet, Franka

    ps: misschien een domme vraag, maar, is pingpong nou hetzelfde als tafeltennis?

  • marc

    ik heb misschien wel wat nuttige info voor je

    hoe kan ik je bereiken?

    ps : (als voorschotje) pingpong en tafeltennis is echt gewoon hetzelfde

  • Franka

    Dag Marc, ik ben telefonisch bereikbaar en ook nog per e-mail, maar beide gegevens wil ik liever niet hier al te publiekelijk posten. Heb jij een telefoonnummer, bijvoorbeeld op je werk, dat je hier wel wilt posten? Of kun je me gewoon in dit forum meer info geven? Heel erg bedankt voor je reactie trouwens, ik ben erg nieuwsgierig! Groet, Frankamarc schreef:

    >

    > ik heb misschien wel wat nuttige info voor je

    > hoe kan ik je bereiken?

    >

    > ps : (als voorschotje) pingpong en tafeltennis is echt gewoon

    > hetzelfde

  • marc

    franka, email je gegevens naar info@maram.nl (vertrouwelijkheid verzekerd)

    ik neem dan kontakt met je op

  • cor zwaan

    Franka,

    a) tafeltennis is een relatief goedkope sport, vandaar veel beoefend in China,

    er is altijd een wisselwerking tussen publiciteit van de media over sporten