tafeltennis- china

  • Franka

    Dag!

    Ik ben een studente journalistiek en moet binnenkort een artikel schrijven over tafeltennis en/in China. Nu ben ik een absolute leek op tafeltennisgebied, maar volgens mij zijn de gebruikers van dit forum dat niet. Ik wil graag een Nederlandse invalshoek bij mijn artikel. Waarom is tafeltennis in China zoveel populairder dan hier? Wat zijn precies de cijfers, hoeveel Chinezen tafeltennissen en hoeveel Nederlanders? Kent iemand (of is iemand) misschien een Chinees die in Nederland tafeltennist? (Als amateur bijvoorbeeld?) Heeft iemand nog informatie waarvan hij zegt: dit mag je niet missen? Zijn er bijvoorbeeld behalve Bettine Vriesekoop nog meer tafeltennissers die zich op de Sinologie hebben gestort, of omgekeerd? Ik hoor heel graag van jullie!

    Vriendelijke groet, Franka

    ps: misschien een domme vraag, maar, is pingpong nou hetzelfde als tafeltennis?

  • marc

    ik heb misschien wel wat nuttige info voor je

    hoe kan ik je bereiken?

    ps : (als voorschotje) pingpong en tafeltennis is echt gewoon hetzelfde

  • Franka

    Dag Marc, ik ben telefonisch bereikbaar en ook nog per e-mail, maar beide gegevens wil ik liever niet hier al te publiekelijk posten. Heb jij een telefoonnummer, bijvoorbeeld op je werk, dat je hier wel wilt posten? Of kun je me gewoon in dit forum meer info geven? Heel erg bedankt voor je reactie trouwens, ik ben erg nieuwsgierig! Groet, Frankamarc schreef:

    >

    > ik heb misschien wel wat nuttige info voor je

    > hoe kan ik je bereiken?

    >

    > ps : (als voorschotje) pingpong en tafeltennis is echt gewoon

    > hetzelfde

  • marc

    franka, email je gegevens naar info@maram.nl (vertrouwelijkheid verzekerd)

    ik neem dan kontakt met je op

  • cor zwaan

    Franka,

    a) tafeltennis is een relatief goedkope sport, vandaar veel beoefend in China,

    er is altijd een wisselwerking tussen publiciteit van de media over sporten

    zoals voetbal erg populair is in Europa, is tafeltennis en badminton dat in China.

    b) aantal tafeltennissende Chinezen bij mij onbekend maar op een bevolking van 1 miljard zijn dat er ongetwijfeld miljoenen, in Nederland zijn er ongeveer 40.00 leden, exclusief alle recreanten thuis of op het werk of in het buurthuis.

    wat betreft de chinezen in nederland, bezoek de website van de bond, www.nttb.nl

    en zoek of onder competitie naar chinese namen of onder verenigingen (bij jou in de buurt) naar chinese namen. er spelen er sowieso veel !

    of brutaal het bondsbureau bellen, msschien geven ze het nummer van Bettine Vriesekoop wel, er zijn interessante boeken van haar over haar trainings stages in China.

    succes

    Cor ZwaanFranka schreef:

    >

    > Dag!

    >

    > Ik ben een studente journalistiek en moet binnenkort een

    > artikel schrijven over tafeltennis en/in China. Nu ben ik een

    > absolute leek op tafeltennisgebied, maar volgens mij zijn de

    > gebruikers van dit forum dat niet. Ik wil graag een

    > Nederlandse invalshoek bij mijn artikel. Waarom is

    > tafeltennis in China zoveel populairder dan hier? Wat zijn

    > precies de cijfers, hoeveel Chinezen tafeltennissen en

    > hoeveel Nederlanders? Kent iemand (of is iemand) misschien

    > een Chinees die in Nederland tafeltennist? (Als amateur

    > bijvoorbeeld?) Heeft iemand nog informatie waarvan hij zegt:

    > dit mag je niet missen? Zijn er bijvoorbeeld behalve Bettine

    > Vriesekoop nog meer tafeltennissers die zich op de Sinologie

    > hebben gestort, of omgekeerd? Ik hoor heel graag van jullie!

    >

    > Vriendelijke groet, Franka

    >

    > ps: misschien een domme vraag, maar, is pingpong nou

    > hetzelfde als tafeltennis?

  • Wim

    Ik heb op mijn webdisk een aantal foto's gezet van mijn bezoek aan een Chinees trainingscentrum in Xian een aantal jaar geleden.

    http://webdisk.planet.nl/kiele036/default.aspx

  • Franka

    Dag Wim!

    Wat een mooie foto's zeg! Mag ik vragen hoe u bij dat tafeltenniscentrum terecht bent gekomen? Ik ben ook nieuwsgierig naar het centrum zelf; hoeveel mensen spelen er, hoe wordt het gefinancierd, zijn er veel van dat soort centra etc. Mag ik daarover contact met u openemen?

    Vriendelijke groet,

    Franka

  • Wim

    Franka,

    Je vraagt iets meer dan ik je kan vertellen. Je kunt me bereiken via wim_kielen @ hotmail. Dan mail ik je het e.e.a.

    Gr,

    Wim

  • luna

    X(:?ja tafeltennis is hetzelfde als ping pong.

  • Oz tafeltennis

    luna Schreef:

    ——————————————————-

    > X(:?ja tafeltennis is hetzelfde als ping pong.

    Pingpong is anders als tafeltennis. Bij ping pong speel je elke bal op eigen tafel EN op de andere tafel.