tips en trics

  • frikkie

    Wie heeft nog een leuke truc of tips om beter te tafeltennisen?

    reageer snel

  • Laenco.nl

    Haha, reageer snel? Binnenkort een belangrijke wedstrijd op je werk?

    Maruh, een dirty trick dan… als je tegenstander niet kijkt even het balletje in je mond doen en goed nat maken. Geef dan een snelle service en hij valt zo dood van zijn batje ;)

  • Dave

    Zoals je al zegt, reageer snel. Dat heb je nodig.

    Je leert het niet zo maar, je moet er echt wel wat trainingen voor over hebben. Forehand contra en backhand contra moet je veel trainen. Laat de tegenstander bijvoorbeeld op een willekeurig moment de andere hoek in slaan als je dit hebt gedaan. Maar trainen, trainen, trainen.

  • geert werkman

    jah ik heb nog wel en tip:

    niet naast de tafel slaan maar op de tafel!!

    héééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééeééeééééééééél

    belangrijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!frikkie schreef:

    >

    > Wie heeft nog een leuke truc of tips om beter te tafeltennisen?

    > reageer snel

  • frikkie

    Ha………ha………ha

    Ik lig echt dubbel van het lachen ha………..ha……….ha

  • WTULTC

    Een paar services leren met veel effect er in. In welke klasse speel je? In de laagste klasse zullen de beginners daar ook moeite mee hebben en kun je op je service misschien partijen kunnen winnen, maar dan moet je wel goed op je service, door bijv. in je service zijspin of backspin te leggen.

  • frikkie

    Ik zit niet op tafeltennis al denken een heleboel mensen tegen wie ik speel wel.

  • Laenco.nl

    Ook in hogere klasses (hoofdklasse) kan je met je service een partij beslissen hoor :) De eerste 2 games hebben mijn tegenstanders over het algemeen vrij veel moeite met mijn service en ik bewaar altijd de echte killerservice voor de echt spannden momenten (bv 9-9 in de vijfde game :-) )

  • tafeltennisster

    Ik wil hier even commentaar op geven, ten eerste is de service heel belangrijk, niet alleen in de laagste klasse maar ook in eredivisie.

    Ten tweede is de service het meest effectief als je vanuit eenzelfde beweging meerdere effecten kunt geven. Dit doe je door de bal telkens net iets anders te raken. Probeer eens dood te serveren,met kap,topspin zijspin naar links, zijspin naar rechts, kap met zijspin naar links, kap met zijspin naar rechts, idem met topspin. Om je service te oefenen gewoon een bak met ballen pakken en serveren

  • Danny

    Dat de service een groot voordeel is klopt helemaal. Maar om goede service te geven heb je ook een fatsoenlijk rubbertje nodig.

    Een goede manier om je spel te verbeteren is door de bal zo snel mogelijk na de stuiter te spelen. Zo verhoog je het spel tempo enorm. Oefening is wel een vereiste.