Zijkant Tafel Punt of Geen Punt ?

  • Bart

    Hallo ik tafeltennis alleen thuis en ik zit niet op een club maar ik heb wel eens gehoord dat als je de bal tegen de zijkant van de tafel slaan dat de bal dan telt !?

    Is dat zou want heb erge ruzie gehad met me broer want het was heel spannen :-)

    haha ik heb al1 een vrij dikke tafel en ik weet niet of dat altijd zo is maar aan de zijkant zit plastic geen hout teld die wel of niet ?

    En ze Spelen tegenwoordig setjes tot de 11 he ?

    Alvast bedankt

    Groetjes Bart

  • Bart

    Okey, is dus geen punt!!! De bal moet de bovenkant van de tafel raken… aangezien de rand van de tafel het samenkomen is van de bovenkant en zijkant, telt dat natuurlijk wel. Dat je een dikke tafel hebt maakt niet uit, vrijwel alle tafels hebben aan de zijkant onder de rand een versteviging van meestal staal lopen. en zijn daardoor dan ook zo een 7cm dik ofzo, varieert per merk, maakt niet echt uit.

    De puntentelling is inderdaad tot de 11, en ipv van de vroegere best of three, dat wil zeggen 2 gewonnen games, gaat het nu om een best of five, dus 3 gewonnen games. Dit komt er op neer dat de lengte van de partij vrijwel niet is afgenomen, maar das mijn bevinding, er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die daarover willen discussieren :) Dit is trouwens in competitie verband, op de grotere (inter)nationale

    toernooien kan de lengte van een partij varieren, dwz meestal langer, best of seven of nine (star-trek ;) lolz)

    Okey, dat was weer mijn info blokje

  • dave

    Misschien ook handig te weten:

    Wanneer je de bal via de netpost slaat is het wel geldig.

    Wanneer de bal terug over het net heen stuitert geld het niet als een slag als diegene de bal niet heeft geraakt.

  • Bart

    Bedankt !

    En nog iets om een tafeltennistoernooi te spelen moet je lid zijn van de een vereninging zeker ?

    Thnx

  • Bart

    uhm, over het algemeen wel ja… sommige gemeente's organiseren tafeltennis toernooien, en die zijn meestal wel open voor deelname van mensen uit de gemeente… en je hebt wel open toernooien, maar daar meot je toevallig tegen aanlopen. voor info zou ik toch even contact op nemen bij je locale tafeltennis ver. die weten wel wat er in de omg. speelt lijkt mij…

  • ivo

    waar kom je vandaan??

    kijk eens op tafeltennis.pagina voor een club bij jou in de buurt, daar geven ze vast en zeker ook training zodat je alleen nog maar beter gaat worden

  • Samuel

    If you have been wondering whether to purchase a side table with a point or no point, then this article will help you determine which option is better for your needs. We will also discuss 축구중계 how to choose the right size and shape for your home decor needs and what other features are necessary for a good side table.