21

  • tinie

    gelezen op de site van victoria: china wil terug naar 21 punten, duitsland is tegen. wat vinden jullie hiervan

  • dave

    Duitsland heeft niks te zeggen. China is toch het tafeltennisland. En ik hoop dat het door gaat.

  • Stefan Timmerman

    Ik ben voorstander van de 21 punten regel. Laat ik daar eerst even mee beginnen.

    Daarnaast wil ik jullie er wel op wijzen dat de ITTF dit keer niets te maken had met het doorvoeren van de 11 punten regel naar alle klassen. De NTTB was vrij om die beslissing door te voeren.

    Nu heeft de NTTB de volgende beslissing genomen toen ze voor de keuzen stonden om wel of niet door te voeren.

    De NTTB heeft besloten dat elke afdelingsbond voor zichzelf moest uitmaken welke regel ze zouden gaan hanteren. Daardoor is het nu dus ook zo dat er delen in Nederland zijn (grofweg alles ten Noorden van Utrecht) waar ze nog gewoon tot de 21 spelen.

    Kortom… of China of Duitsland nou wint.. het maakt niets uit als de NTTB géén duidelijk standpunt invoert. Daar komt bij dat op de site van de ITTF staat dat ze de regel ten minste 5 jaar aktief wilden uitvoeren vorodat er conclusies getrokken zouden worden..

    Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

  • Leentje

    NEE NIET WEER VERANDEREN!!

    Ik hoop niet dat het nu weer wordt veranderen. Het is gewoon zwaar irritant om steeds van telling te veranderen.. laten we nu maar gewoon 11 houden en er over ophouden, want al die veranderingen in het tafeltennis daar wordt het niet leuker op ….. pff….

    sjorriej.. ik was altijd voor stander van 21 punten regeling.. maar na al die veranderingen heb ik zoiets van laat het maar lekker bij de 11..

  • tinie

    inderdaad hebben de afdelingen zelf de keuze, maar de landelijke spelers niet, denk ook eens aan de kosten, nieuwe competitieboekjes aanschaffen( nadat deze net nieuw zijn)

  • Bart

    Okey, de puntentelling maakt mij dus eigenlijk niet zo uit, 11 of 21, geen probleem, maar wat ik wel onwijs waardeer is dat het standaard nu best of five is, ipv alleen sommige toernooien.

    Door de meerdere games betekent dat je nog meer rust momenten hebt, meer tijd om te overleggen met bijv. teamgenoot of coach, en dus meer tijd om toch nog die overwinning binnen te slepen… Ikzelf ben een speler die de zwakte van zijn tegenstander probeert te benutten en zelf vrijwel geen fouten maakt. Ik heb al partijen gehad dat ik de eerste games redelijk makkelijk verlies, maar daarna toch nog het tij weet te keren!!!

  • TM

    Ik ben voor het behoudt van de 11 punten regeling. Ik speel zelf in gelderland, nu heb ik vernomen dat ze sommige senioren klasses tot de 21 willen laten spelen en sommige tot de 11. Slaat toch nergens op!!!!!!! Als je promoveert of degradeert, je kan wel aan de gang blijven.

    Groeten TM

  • Ruud

    Laat nu alles maar zoals het is, voordat alles is omgeschakeld ben je weer een jaar of twee bezig, gaat eerst landelijk terug naar 21 en dan pas weer de afdeling. twee seizoenen geleden speelde ik landelijk jeugd tot de 11 en senioren afdeling tot de 21, dat schiet natuurlijk helemaal niet op.

  • Jennifer

    tnkas