NOPPEN

  • Rianne

    NOPPEN

    Wie heeft er geen hekel aan?

    Ik ben er voorstander van om het spelen met noppen in de competitie te verbieden. Het is spelbederf; een manier voor mindere spelers om toch hoger te kunnen spelen. Dat is toch niet eerlijk.

    Zijn er nog meer tafeltennisser die er zo over denken, reageer dan nu!

    Misschien kunnen we wel een verbod op noppen tot stand brengen.

  • chris

    een aantal dames van de jeugdselectie (carla nouwen, Kapo) hebben nu ook noppen, dit zijn geen mindere spelers (NK junioren) deze zijn ze gaan gebruiken na hun trainingsstage in China. Dus het is niet altijd dat mindere speleres noppen gaan gebruiken. Ga zelf zo hard trainen dat je hier wel tegen kunt spelen

  • Lydia

    Begrijpelijk dat je de jeugdselectie tegen noppen moet leren trainen, anders komen ze te kort tegen die Chinese spelers met hun vreselijk veel trainingsuren.

    Maar dat neemt niet weg dat het spelen tegen iemand met materiaal veel spelplezier wegneemt bij de gewone spelers. Bovendien is het voor mij onbegrijpelijk dat er niet gestreeft wordt -in deze sport- naar een zo goed mogelijke techniek. Dat is voor het oog toch ook het mooiste.

  • chris

    de dames van de jeugselectie hebben denk ik een aardige techniek, en mogen nu pas met de noppen beginnen.

  • Jeroen

    Ikzelf ben een speler met korte noppen op de backhand, gewoon om de simpele reden dat ik gewoon een zwakke backhand heb….Mijn schoonvader wees me toendertijd op kortje noppen, en bevalt prima. Heb ook nog geen tegenstanders gehad die er veel problemen mee hadden….ze hebben meer problemen met mijn forehand :-) Ben het er dus niet mee eens dat ze het moeten verbieden !!!

  • Leentje

    eeyh dat vink beetje vaag jeroen ik heb ook heel slechte backhand maar om dan zo maar ff op noppen over te gaan je kunt toch beter gewoon zorgen dat je backhand beter wordt, is wel heel veel werk maar ben nu ook al jaar bezig e ngaat staats beter ik vind noppen gewoon een zwak iets als je je niet in wil zetten om beter te worden

  • Rianne

    Ik ben het helemaal met Leentje eens. Het is wel heel zwak om over te stappen op noppen, omdat je een slechte backhand hebt.

    Leer eens tafeltennissen!

  • Nico

    Tegen noppen spelen vind ik in het algemeen veel makkelijker dan tegen ‘normale’ rubbers omdat deze ‘normale’ rubbers vaak meer snelheid en meer effect hebben. Om goed tegen noppen te kunnen spelen, vereist ook training maar zeker ook kennis van het tafeltennis, wat doet een bal als de noppen-tegenstander deze terugslaat? Kun je niet tegen noppen spelen, dan weet je eigenlijk onvoldoende van tafeltennis (niet te letterlijk nemen, deze zin. Ik zit ook maar wat te stangen :) )

    Er is een regel om tegen (lange) noppen te spelen, die redelijk opgaat bij alle (lange) noppenrubbers. Ik zou dan ook willen zeggen tegen alle gefrustreerden: ga eens met een persoon met verstand over tafeltennis praten. Tafeltennis is trouwens meer dan hard tegen een bal slaan.

    Om goed met noppen te kunnen spelen, vereist juist inzicht en training. Anders kunnen de noppen zelfs een nadeel zijn voor een tafeltennisser.

    Maar er leeft nog steeds een gedachte bij veel mensen dat je ‘zomaar’ beter kunt worden door een plakje noppen op je batje te nemen…

  • Jeroen

    Hehehe, het is niet mijn bedoeling om mensen boos te maken ofzow ;-) maar ik speel met noppen omdat ik op een bepaalde manier met mijn backhand speel, die goed past bij noppen….en nu vult het perfect mijn forehand aan!! ( die is een stuk sterker :-) ) Ik vind het juist goed dat mensen met verschillende materialen spelen, zo houd je juist een beetje afwisseling in het spelletje ! En de reden dat het lastig is om tegen te spelen vind ik een beetje kort door de bocht, want als ik veel moeite heb met iemand die onwijs goed kan topspinnen, ga ik ook niet zeuren dat diegene te snel speelt….Ieder speelt gewoon op zijn eigen manier, en daar moet iedereen maar vrede mee hebben !

    Groeten van Jeroen

  • David

    Speel nog niet zo lang tafeltennis, maar ben altijd in mijn nopjes als ik speel. Maar aux serieux, je richt je op het badje van je tegenstander. Volgens mij heb je meer met het balletje te maken! En hoe je die aanpakt, ligt aan jezelf…..Kijk in de spiegel en lach, voel je in je nopjes. Dan heb je kans op Succes!