Geachte trainers, begeleiders en ook alle jeugdspelers,

Als trainer ben je altijd op zoek naar nieuwe oefenvormpjes, een goede trainer ben je als je een training methodisch kan opbouwen. Echter kom je dan vaak op statische vormpjes uit. Zeker bij de jongste talenten moet je veel gebruik maken van spelvormen.

En daar gaat het mij nu om, wie heeft er leuke oefenvormpjes op papier staan. Een goeie trainer heeft uiteraard een logboek waar alles in staat of een begeleidingsplan. (Zet hem hier op de pagina of mail hem even door naar mij)

Laat duidelijk zijn, elke trainer heeft goede en minder goede dingen, maar laten we van elkaar leren en kom op deze site eens met wat leuke oefenvormen. Je moet het wiel niet opnieuw proberen uit te vinden.

Mochten er trainers zijn die interessanten boeken hebben over training geven dan zou ik graag de ISBN nummers willen weten. Het gaat mij wel om nieuwe boeken, dus niet die van 100 jaar oud (staan leuke / nuttige dingen in hoor, maar die ken ik al).

En voor de jeugdleden onder ons, als je een leuke oefening weet! Reageer dan snel en zet hem op deze pagina.

Tafeltennis toppers laat je horen !!!!!!!!!!!!

Ik geef het voorzetje met een leuke warming-up vorm:

Je speelt gewoon een rally voor een punt, alle regels zoals het hoort bij een wedstrijd. De gene die de fout maakt moet zo snel mogelijk het balletje ophalen, maakt dus niet uit waar het balletje in de zaal ligt. De andere moet in de tussentijd een opdracht uitvoeren waarmee hij punten verdient. Bijvoorbeeld; van de muur naar de tafel rennen (wel voorzichtig) elke keer is 1 punt, of buikspier oefeningen, enz, enz.

Als de ander het balletje te pakken heeft rent hij zo snel mogelijk naar zijn tafelhelft en zegt “stop”.

Het aantal punten wat je gescoord hebt is de stand.

Doe dit in een sterkste tafel situatie en je hebt ook nog een competitie element.

Ik hoop dat jullie het gaan proberen en ik hoor de ervaringen wel.