Dikke bal

  • Sanne

    Wat vinden mijn mede ping pong spelers van de dikke bal?

  • Bart

    Het went snel, heel snel.

    Het enige probleem kan zijn dat sommige ballen niet meer exact rond zijn en dan wat gaan ‘waggelen’. Dat is op te lossen door voortaan een beter merk te kopen.

    Ik heb niet de indruk dat er bepaalde spelers zijn die meer last hebben van de grotere bal dan andere. Het werd gezegd dat verdedigers in het voordeel zouden zijn omdat de bal wat langzamer gaat, maar datzelfde voordeel geldt dan ook voor aanvallers die meer tijd hebben om te reageren.

    Een beginprobleem kan alleen de service vormen. Als je een service hebt die normaal gesproken kort over het net valt kun je nu problemen krijgen omdat de bal wat zwaarder is en je wellicht daarom iets harder moet serveren (ik heb ook gemerkt dat er in het begin vaak netservices voorkwamen).

  • emiel

    ja,

    wat is het nut eee=n dikkere bal

    het gaat volgens de makers langzamer zodat het aantrekkelijk wordt

    je kuint er meer mee spinnen dat het langzamer gaat vindt ook eigenlijk nog wel meevallen voor de rest lijkt hetwel dat je tegen een tennis bal aanslaat

    Bart schreef:

    >

    > Het went snel, heel snel.

    >

    > Het enige probleem kan zijn dat sommige ballen niet meer exact

    > rond zijn en dan wat gaan ‘waggelen’. Dat is op te lossen door

    > voortaan een beter merk te kopen.

    >

    > Ik heb niet de indruk dat er bepaalde spelers zijn die meer

    > last hebben van de grotere bal dan andere. Het werd gezegd dat

    > verdedigers in het voordeel zouden zijn omdat de bal wat

    > langzamer gaat, maar datzelfde voordeel geldt dan ook voor

    > aanvallers die meer tijd hebben om te reageren.

    >

    > Een beginprobleem kan alleen de service vormen. Als je een

    > service hebt die normaal gesproken kort over het net valt kun

    > je nu problemen krijgen omdat de bal wat zwaarder is en je

    > wellicht daarom iets harder moet serveren (ik heb ook gemerkt

    > dat er in het begin vaak netservices voorkwamen).

  • dana

    Het went wel snel maar ik vind het onzin dat ze de bal groter maken omdat het op tv dan boeiender is. Dan kun je wel bezig blijven

  • Linda

    ik vind het minder lekker spelen en irritant

  • darksol

    het speelt helemaal niet lekker, het effect is weg en het heeft totaal niet het gewenste effect op het langzamer worden van het spel

  • cindy

    Waar maakt iedereen zich toch druk om!!ik speel nou ook met grotere ballen maar kan niet zeggen dat ik er veel van merk!!! mischien is dat wel omdat ik niet zo hoog speel en t dan allemaal wat langzamer gaat maar toch……t is maar 2 mm vershil hoor!!! xxxcindy

  • cindy

    ik ben niet beledigt hoor!!daarom zei ik al dat t waarschijnlijk aan t niveau ligt!!!bij mij in de comp.spelen ze gewoon wat langzamer dus van daar dat ik me dr denk ik niet druk om maak!! groetjes cindy

  • cindy

    ik ben 22 en speel 6de klas!! in amsterdam!maar kan ook niet al mn tijd in tafeltennis steken want ik heb ook nog een dochter van 3! gr cindy