ping

  • jajaja

    pong

  • lou

    HA HA “humor” joh !! :)) xx lou

  • !@#$%^&*()_+

    Pang

  • trainer -A-

    Tja en nou de vraag aan jullie, waar komt nou de naam PING PONG vandaan.

    Zoek dat maar eens uit of verzin iets. Dan zal ik het juiste antwoord geven.

    René

  • Wilco

    Ping pong is niets anders dan de hele tijd serveren. Dit is begonnen in China, jaartal weet ik niet, dacht in 17 nog wat.

  • trainer -A-

    Ben ik niet helemaal met je eens.

    China kwam met rubbers waar (een beetje) effect mee ggeven kon worden. Toen hadden zij het voordeel. Tegen woordig spelen ze met goed gekeurde rubbers waar wij ook mee kunnen spelen. De serve blijft nog steeds belangrijk. Maar met de nieuwe regels voor de top gaat dat veranderen. De serve wordt minder gevaarlijk omdat de tegenstander de bal moet kunnen blijven zien.

    ———————————————————————————————————————-

    Ping Pong: Er zijn verschillende meningen over het ontstaan van het woord.

    Verschillende mensen zeggen dat het de ping op het plankje is en de pong op de tafel. Andere zeggen weer andere dingen. Als je erug gaat naar de geschiedenins van het tafeltennis zie je dat ze vroegen met een gespannen vel speelde. Ik geloof dat het iets van varkens-lever was. (durf ik niet dirct te zeggen, zou ik even na moeten kijken) Als met begon moest het vel om het bat borden bevestigd. Het vel is warm als het word gespannen. Als er mee gespeelt werd klonk door de hoge spanning een ping. Na enige tijd was het vel afgekoeld en stond er minder spanning op het vel. De toon werd hierdoor lager en was en een pong te horen.

    ———————————————————————————————————————-

    Dit is een beredenatie. Of het de goede is zullen we niet weten. Maar het is wel voor de hand liggend.

    René