VOORSTEL VOOR EXTRA POULE TE MAKEN:

In de jaren 70 ben ik begonnen met tafeltennissen bij TTV Spirit. We speelden in de toen nog niet verbrande Café de Schelvis in Zuid Scharwoude Noord Holland.

Ik speel nu al weer enkele jaren competitie in de 5e klas en heb het niet verder kunnen schoppen (tafeltennissen) dan een 5e klasser.

Elk jaar doe ik mee aan het OLK oftewel het Spirit toernooi. De laatste jaren speel ik dan in de G poule.

Het viel me op dat ik dan niet verder kwam in de poule waarin ik speelde. Of ik kwam er door heen en werd er de volgende ronde weer genadeloos afgeslagen.

Hoe kwam dit vroeg ik mij af ???? Speel ik gewoon niet beter of is de tegenstander beter ??????

Dankzij het medium internet kwam ik op de site van Carel Cools met alle uitslagen van toernooien van het afgelopen jaar. Wat bleek, alle winnaars van de G poule waren 4e klassers, behalve een man Dhr J. Moolenaar van Doko die 5e klas speelt. Hierbij moet wel vermeld worden dat hij op het moment van schrijven (5 maart 2001) 91 % speelt in de 5e klas. Dus eigenlijk ook een 4e klasser. Hieronder de uitslagen van de toernooien volgens het internet:

OLK Spirit toernooi 2000 G- POULE

1 Richard De Jong Disnierats 4e klas

2 B.v.d. Hoof Noordkop 4e klas

3 C. Hink Typhoon 4e klas

Lentetoernooi G-POULE

1 W. Bakker Spirit 4e klas

2 J Moolenaar Doko 5e klas 91 %

3 R De Jong Disnie 4e klas

Afdeling kampioenschappen 21-01-2001 G-POULE

1 Rene Schram Dinierats 4e klas

2 Edwin Harts Disnierats 4e klas

3 Pascal Sijm Dito 4e klas

Wat wil ik hier nou mee zeggen zult U misschien denken ??????????

In de G poule worden zowel 5e als 4e klassers ingedeeld. Maar iemand die zich dus inschrijft als 5e klasser kan praktisch nooit een prijs winnen. Moet ik dan zo nodig een prijs winnen hoor ik U denken. Het hoeft niet maar het is wel leuk als je je inschrijf en je maak kans om wat te winnen dacht ik zooo. Op dit moment is het voor een 5e klasser praktisch onmogelijk om een prijs te winnen.

Mijn voorstel is om er een poule bij te maken en dan alleen maar voor de 5e klassers, zodat deze ook eens een keer een gelijke kans hebben om eens te winnen.

Deze poule wordt dan de H poule en de H poule wordt dan de I poule. Zo heeft iedereen een gelijke kans om een e.v.t. prijs te winnen.

Gaarne lees ik U reacties over dit voorstel.

Groetjes en tot tafeltennis Richard

E-mailadres richardjudith@freeler.nl