40 mm bal

  • Jo Kuys

    Praktisch gezien is het voor verenigingen en trainers moeilijk werkbaar, als

    er bv in febr 2001 met twee verschillende ballen moet worden gespeeld en getraind.

    De afdelingsjeugdspelers (velen hebben een C-licentie) hanteren nu de huidige 38mm bal en dezelfde spelers moeten op hun C-ranglijsttoernooi met de 40 mm bal spelen.

    Ik stel voor, dat afdelingen zelfstandig het besluit nemen om de 40mm

    (bij voldoende voorraad) per 1 januari 2001 in te voeren.

    Argumenten als van de “oude” voorraden moeten eerst op, zijn mijns inziens

    argumenten, die niet het belang van de sport dienen.

    Spelers, die nog niet aan de kompetitie deelnemen, kunnen beter met

    de 40 mm bal beginnen. Uiteraard is deze bal beter waarneembaar.

  • Marco van der Weegen

    Ben ik het helemaal mee eens JOke

  • eef

    Die bal is zeeeeker niet gaaf!!!

  • Ron

    He eef,

    Jij hebt vast nog niet met die 40mm bal gespeelt.

    Als je er mee speelt verander je vast van gedachten

    ik heb er wel al mee gespeeld en hij speelt echt geweldig lekker. Ik ken heus wel het verschil met een 38mm bal na 5 jaar tafeltennis!!

  • Dana

    Ik vind het achterlijk dat ze de bal groter maken omdat het er dan op tv leuker uitziet (langzamer). Ik vind het onzin om het langzamer te maken maar voor mezelf maakt het me niet zoveel uit het is even wennen maar dat gaat heel snel. je merkt wel het verschil.

    dana

  • Dirk

    Hallo Jo,

    Ikzelf speel tafeltennis in Belgie. Ondertussen zijn wij hier bijna een volledig seizoen met 40mm ballen aan het spelen. Persoonlijk had ik een paar weken aanpassingsproblemen maar nu zou ik absoluut niet meer willen terugkeren naar de oude 38mm ballen.

    Onlangs ben ik een nieuwe tafeltennisvereniging gestart. Aangezien het hier gaat om bijna uitsluitend jeugdspelers en beginnelingen worden 38mm ballen gebruikt.

    De prijs voor deze ballen is nu zeer goedkoop (er worden zo een 200 balletjes gebruikt op de trainingen) en kunnen samen gebruikt worden met de oude robots. Wanneer deze spelertjes overschakelen naar 40mm ballen denk ik dat ze weinig problemen hiermee zullen hebben.

    Groetjes

  • Heleen

    eeyh

    ik zelf heb een B-licentie maar speel niet landelijk. Toen ik mee moest doen aan het ranglijsttoernooi. dacht ik dat ik er zeer veel last van zou hebbuh dat ik met een 40 mm. bal moest speluh. Dit bleek helemaal niet zo te zijn. ik vond ze zelfs fijn. maar ik vind het wel vaag dat ze niet tegelijk iedereen met een 40 mm. bal hebben laten spelen..

    groetuhhh Heleen

  • J

    Ook zal het de eerste paar wedstrijden moeilijk worden voor spelers die zijn gepromoveerd van de eerste klasse naar landelijk want in landelijk hebben de spelers al een half jaar meer ervaring met de bal. Dit is jammer eigenlijk hoort die overgang niet zo te verlopen maar in een keer vloeiend niet eerst die mensen en dan later de minder goede spelers. Ik vind dit een absolute stomme fout van degenen die dat beslist hebben.

    GRTZ JJo Kuys schreef: